کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

ادبیات ///شعر و نثر ادبی

اصغر رضایی گماری /// شهرستان گتوند ---- خوزستان

کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان
دبیر مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش گتوند

مسئول انجمن ادبی دکتر قیصر امین پور شهرستان گتوند از سال 88 تا 92

مسئول کانون ادبی کتابخانه های گتوند از سال 88


جاپ مجموعه شعر "لبان مرا ربوده اند/انتشارات داستانسرا 89

مجموعه شعر شادترین انسان معاصر
مجموعه شعر الفبای خوشبختی
مجموعه کاریکلماتور قبل از اینکه به تو فکر کنم

مجموعه کاریکلماتور کودتا با لبخند


پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات
  • ۲ آبان ۹۸، ۱۵:۱۱ - میلاد
    ممنون
  • ۱۲ فروردين ۹۶، ۱۴:۱۸ - نرگس فاضلی
    خوب بود
۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۶

معرفی 3 کتاب از شاعران جوان

معرفی سه کتاب سپید از شاعران جوان عرضه شده در نمایشگاه           

        1) مجموعه شعر پدر از نعمت مرادیمجموعه شعر "پدر"منتشر شد

 

  2) مجموعه شعر پک از علی اصغرعالیزاده

   3) دره ی ماروس از اسماعیل بختیاری

مجموعه شعر «پدر»ر نعمت مرادی
«پدر» عنوان نخستین مجموعه شعر شاعر جوان و پرکار، نعمت مرادی است. از این جهت گفتم پرکار، چون که مرادی افزون بر سرودن شعر، داستان نیز می نویسد و دستی بر آتش نقد شعر و داستان نیز دارد. مخاطبان صفحه پیشِ رو شاید نقدهای او را در این صفحه بارها خوانده باشند. مرادی در زمینه برگزاری جلسات شعرخوانی و نقد نیز بسیار فعال است. 
شاید پرداختن به ادبیات در شاخه های مختلف و متنوع، تا حدی سخت باشد و انرژی و وقت زیادی را بطلبد، اما تجربه نشان داده است که عموماً این گونه افراد، در نهایت یک شاخه را به عنوان شاخه تخصصی خود در نظر می گیرند و بخش قابل توجهی از توان خود را معطوف به آن می کنند. 
حالا که نعمت مرادی نخستین مجموعه شعرش را توسط نشر تازه تأسیس آسا منتشر کرده و در نظر دارد که در روزهای آتی نخستین مجموعه داستان و همچنین کتاب نقدهای مطبوعاتی خود را نیز چاپ کند، باید دید که نعمت در کدام خط این بزرگراه، به مسیرش ادامه خواهد داد.
«پدر» در برگیرنده ۴۱ شعر سپید از این شاعر است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد:
«پچ پچ درختانردرختی نازا رتنهارگنجشکی روی شاخه های مادرش مرثیه می خواندرپچ پچ درختانرو ابری غمگین ردرختی که میان درختان غریب باشدرعمر کوتاهی خواهد داشت».
مجموعه شعر «پُک»ر علی اصغر عالیزاده
«پُک»، نخستین مجموعه شعر علی اصغر عالیزاده است که بعد از پانزده سال فعالیت این شاعر، توسط نشر مایا منتشر شده است. افراط و تفریط یکی از ویژگی شاعران این سالهاست، برخی مثل عالیزاده بعد از پانزده شانزده سال، به جمع آوری اشعارش دست می زنند و خیلی از شعرهایشان را احتمالاً کنار می گذارند، برخی دیگر نیز با سرعت نزدیک به صوت، در یک سال چند کتاب منتشر می کنند!
اما کارنامه‌ شعر هر شاعری مثل کم کاری یا پرکاری تیروئیدش، کار دستش می دهد. چه خوب بود اگر تعادل در همه چیز رعایت می شد، که نمی شود. کتاب خوب و رفیق ناباب، اعتیادآورند؛ بفرمائید «پُک» بزنید!
«کسی که پرسه می زندرهمیشه دلتنگ جاییربرای برگشتن استراگر قرار به برگشتن شدربرایم خیابان بفرسترو به هوا بگورسرد باشد.»
مجموعه شعر «دره ماروس»ر اسماعیل بختیاری
«دره ماروس» نخستین کتاب شاعر خراسانی، اسماعیل بختیاری است که توسط نشر چشمه روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفته است. بختیاری از سپیدنویسان مشهدی است که چند سالی می شود که در جلسات شعر پایتخت نیز حضوری پر رنگ دارد. 
در شعر می توان گفت به امضای شخصی اش نزدیک شده است و مثل بسیاری از سپید نویسانِ مشهد، از زنده یاد غلامرضا بروسان به نیکی یاد می کند. اسماعیل هم بسیار در نوشتن شعر پرکار است و به قول خودش مدت زیادی منتظر بود تا مراحل چاپ کتابش در نشر چشمه طی شود و نخستین کتابش روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار بگیرد، که در این دوره انتظار و حتی پیش از آن، چند مجموعه شعر دیگر نیز گرد آورده است و احتمالاً در آینده نزدیک، کتاب های دیگرش نیز یک به یک پا به دنیای ادبیات بگذارند. اما داستان برخی نشرهای پرسابقه و طولانی شدن زمان چاپ کتاب در این نشرها هم حکایتی است. بعضی وقت ها شاعر شعرهایش را به نشری می سپارد و وقتی موهایش مثل شعرهایش سپید شد، کتاب چاپ شده را تحویل می گیرد!. بگذریم و شعری از «دره ماروس» بخوانیم که دره خوبی است برای گم شدن:
«بگذار باستان‌شناس‌هارتخمین بزنندربگذار پزشک‌ها رپی به بیماری ببرندرزبان‌شناس‌ها رکلمه‌ها را جستجو کنندرو نسب‌شناس‌ها راسمی انتخاب کنند برای پدرانمانرمن و توربیا ـ مثل دو لال ـردر خیابان‌ها قدم بزنیم
و فکر کنیمرحرف‌ها تمام شده‌اند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۸
اصغر رضایی گماری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">