کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

ادبیات ///شعر و نثر ادبی

اصغر رضایی گماری /// شهرستان گتوند ---- خوزستان

کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان
دبیر مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش گتوند

مسئول انجمن ادبی دکتر قیصر امین پور شهرستان گتوند از سال 88 تا 92

مسئول کانون ادبی کتابخانه های گتوند از سال 88


جاپ مجموعه شعر "لبان مرا ربوده اند/انتشارات داستانسرا 89

مجموعه شعر شادترین انسان معاصر
مجموعه شعر الفبای خوشبختی
مجموعه کاریکلماتور قبل از اینکه به تو فکر کنم

مجموعه کاریکلماتور کودتا با لبخند


پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات
  • ۲ آبان ۹۸، ۱۵:۱۱ - میلاد
    ممنون
  • ۱۲ فروردين ۹۶، ۱۴:۱۸ - نرگس فاضلی
    خوب بود

                                                       حرم

با سلام ...

میلاد عالم آل محمد؛ هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن و السطان اباالحسن حضرت امام رضا {علیه السلام} بر شما مبارک باد...

به همین مناسبت ابتدا شعر زیبای قیصرعزیز و بعد اثرم رو تقدیم نگاه های مهربان شما میکنم...

چشمه‌های خروشان تو را می‌شناسند

موج‌های پریشان تو را می‌شناسند

پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی
ریگ‌های بیابان تو را می‌شناسند
                                                                                               
نام تو رخصت رویش است و طراوت
زین سبب برگ و باران تو را می‌شناسند

از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی
ای که امواج طوفان تو را می‌شناسند

اینک ای خوب، فصل غریبی سر آمد
چون تمام غریبان تو را می‌شناسند

کاش من هم عبور تو را دیده بودم
کوچه‌های خراسان، تو را می‌شناسند

.............................................................................

            ........................................................................................

(1)

این روزها که می گذرد

حال و هوای عجیبی دارم!

احساس می کنم 

تمام پنجره های جهان

به سمت پنجره ی فولاد شما باز می شوند

و مثل همیشه

کنار پنجره ، می ایستم

چشم در چشم خدا می اندازم

و لبخندی که مثل همیشه زیباست!

(2)

دعبل کلمات را 

با اعجاز شعر

به طواف تو در آورد

و آهو بهار را

با چشمان مهربانش تکبیر گوی تو کرد

وکبوتر بال هایش را

در برگ ریزان پروازش

به آستان حرمت متبرک کرد

اما تنها من

گره کوری شدم

در درگاهت نشسته ام

چشم در راه شفای دل

و هنوز احساس می کنم

تمام پنجره های جهان

به سمت پنجره فولاد شما باز می شوند...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۶
اصغر رضایی گماری

نظرات  (۸)

۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۱:۰۸ غلامرضا نصراللهی

سلام  جناب رضائی عزیز

احساسات پاک و خالصانه ات را ارج می نهم. غزل خوبی بود ولی احساس کردم در بیت اول مصرع دوم یک هجا کم داردکلمه های چشمه  و موج  را تقطیع کنید متوجه می شوید.

ممنون از دعوتتان

۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ غلامرضا نصراللهی

سلام دوست شاعرم

با شعر افسانه اصفهان به روز هستم. :  گذری به اصفهان امروز در آینه ی شعر

با نقد و نظر خود ما را همراهی کنید.

salam be roozam va nontazere naghd
هنوز باور ندارم 
خورشید این روز ها چطور میتابد
وقتی تو را ندارد 
وقتی من 
هر لحظه شبم 

۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۳ غلامرضا نصراللهی

سلام شاعر گرامی

بار دیگر با شعر در خدمت شما  هستم و شما دعوتید

منتظر حضور پر مهر و نقد های ارجمندتان هستیم.

۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۷:۳۰ سریا داودی
«کوه ها به چه نگاه می کنند/وقتی من نیستم/ و تو در ساقه گندم خواب رفته ای؟» نگاه احمد بیگدلی به آثار سریا داودی
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۵۵ امین موسی وند
سلام دوست عزیز 

از دل آسمان شب با افتخار تقدیم می کند 

با دو ستاره جوان شعر امروز 

با احترام دعوتید به زیر ذره بین [گل]


۲۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۱۱ طاقبستان کرمانشاه/بیستون کرمانشاه
سلام دوستان با یکی دیگر از دیدنیهای کرمانشـاه بروزم(((تکیه بیگلربیگی)))خوشحال میشم بهم سر بزنی[گل][گل][گل]

کرمانشاه دارای دوتکیه تاریخی و گردشگری می باشد1-تکیه معاون الملک2-تکیه بیگلربیگی

1-تکیه معاون الملک وجاذبه های آن:این تکیه بزرگترین تکیه در شهر کرمانشاه می باشد که زیباترین کاشی کاری دنیا و موزه مردم شناسی وآرامگاه معاون الملک در این مجموعه می باشد...
نشانی تکیه معاون الملک:کرمانشاه-مرکز شهر خیابان حداد عادل

2-تکیه بیگلربیگی و جاذبه های آن:اولین پارینه سنگی در زاگرس وخاورمیانه و همچنین آیینه کاری منحصر به فرد در مجموعه تاریخی تکیه بیگلربیگی قرار دارد.

نشانی تکیه بیگلربیگی:کرمانشاه-اول بازار روبرو مسجد جامع نرسیده به بازارسنتی کرمانشاه-کوچه صارم الدوله.

دیدنیهای کرمانشـاه:1-طاقبستان وپارک کوهستان2-بیستون کرمانشاه3-تکیه معاون الملک4-تکیه بیگلربیگی5-بازارسنتی کرمانشاه6-سراب نیلوفر7-باغ پرندگان کرمانشاه بزرگترین در خاورمیانه8-باغ گلها کرمانشاه9-غارقوری قلعه کرمانشاه بزرگترین غارآبی آسیا10-معبد اناهیتا و...

سوغات کرمانشـاه:نان برنجی-نان خرمایی-کاک-روغن کرمانشاهی و...
غذاهای کرمانشـاه:دنده کباب-خورشت خلال کرمانشاه-آش عباسعلی وسیب پلو و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">