کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

کودتا با لبخند

اصغر رضایی گماری

ادبیات ///شعر و نثر ادبی

اصغر رضایی گماری /// شهرستان گتوند ---- خوزستان

کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان
دبیر مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش گتوند

مسئول انجمن ادبی دکتر قیصر امین پور شهرستان گتوند از سال 88 تا 92

مسئول کانون ادبی کتابخانه های گتوند از سال 88


جاپ مجموعه شعر "لبان مرا ربوده اند/انتشارات داستانسرا 89

مجموعه شعر شادترین انسان معاصر
مجموعه شعر الفبای خوشبختی
مجموعه کاریکلماتور قبل از اینکه به تو فکر کنم

مجموعه کاریکلماتور کودتا با لبخند


پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات
  • ۲ آبان ۹۸، ۱۵:۱۱ - میلاد
    ممنون
  • ۱۲ فروردين ۹۶، ۱۴:۱۸ - نرگس فاضلی
    خوب بود

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تا وقتی مبتلامون نکردی به نظرم جالب میای

Image result for نامه ای به کرونا

ساعت کاریمونو کم کردی، تو خونه نگهمون داشتی و مجبورمون کردی از خلاقیتمون برای سرگرم کردن خودمون استفاده کنیم، باعث شدی پول کمتر خرج کنیم، به راحتی میتونیم با اونایی که حوصلشونو نداریم رفت و آمد نکنیم، حتی من امروز یوگا کردم برای اولین بار. غذای ناسالم سرکار رو نمیخورم و دارم خودم از خونه غذامو میبرم.

مجبورم برای بالا بردن دفاع بدنم، ویتامین و میوه بخورم و من همه اینا و یه عالمه کارای دیگه رو یادم رفته بود در قبال خودم وظیفمه و لطف به حساب نمیاد، که الان به عادت هام اضافه شدن

چند تا از همکارا و آشناها مبتلا شدن و این نشون میده داری نزدیک میشی، این باعث میشه فکر کنم شاید این آخرین دو هفته از زندگی من باشه و حساسیتم رو روی بعضی چیزا که قبلا فکر میکردم خیلی مهمه از دست بدم.  

کرونا جان لطفا مبتلامون نکن، ولی هنوز یه کم دیگه بمون. با اومدنت داری انسان بهتری رو از من بیرون میاری و من داره خوشم میاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۸
اصغر رضایی گماری

پویش ادبی شعر طنز «اقتراح ماسک» برای مبارزه اهالی ادب با ویروس کرونا آغاز شد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۳۸
اصغر رضایی گماری

با سلام امیداورم که بتونیم امسال در کنار هم بتوانیم سال خوبی رو داشته بتشیم

و طبق هر ساله به پرسش مهر رئیس جمهور خواهیم پرداخت... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۲۰
اصغر رضایی گماری

چرا آرایشگاه‌ها باید ضدعفونی شوند؟

حضور در آرایشگاه‌ها به دلیل فاصله نزدیک کارکنان با مشتریان و از طرفی استفاده از لوازمی که ممکن است در برخی مواقع به طور مشترک برای افراد استفاده شوند، می‌‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. از طرفی این خطر هم برای کارکنان آرایشگاه و هم مشتریانی که برای استفاده از خدمات به آنجا آمده‌اند، وجود دارد. به همین دلیل در زمان افزایش شیوع ویروس کرونا همه مراکز نظیر آرایشگاه‌ مردانه و زنانه در سراسر کشور تا زمان کاهش بیماری بسته ماندند. اما با کمتر شدن این بیماری و از طرفی شاید اتمام خطر ابتلای ویروس در سراسر کشور باز هم این نگرانی در اذهان عمومی وجود داشته باشد که چطور می‌توان از این موضوع مطمئن شد.

شاید این مقاله برای شما مفید باشد: راهنمای کامل ضد عفونی آشپزخانه

استفاده از خدمات ضدعفونی آرایشگاه موجب می‌شود تا هم کارکنان در آرایشگاه زنانه احساس امنیت بیشتری داشته باشند و هم مشتریان با اطمینان بیشتری برای دریافت خدمات به آرایشگاه بیایند.

استفاده از خدمات ضدعفونی آرایشگاه موجب می‌شود تا هم کارکنان در آرایشگاه زنانه احساس امنیت بیشتری داشته باشند و هم مشتریان با اطمینان بیشتری برای دریافت خدمات به آرایشگاه بیایند.

محیط آرایشگاه و همه لوازمی که در آن وجود دارد، همانند سشوار و برس، صندلی، همه لوازم تخصصی و همه ابزارهایی که در آرایشگاه زنانه و مردانه از آن‌ها به منظور آرایش و پیرایش و خدمات زیبایی استفاده می‌شود، می‌توانند آلوده باشند. هر بار فردی که وارد آرایشگاه می‌شود، در صورت ناقل بودن و تنها با یک عطسه و سرفه و یا حتی لمس کردن سطوح مختلف، می‌تواند موجب انتقال بیماری به افراد دیگر شود و به همین دلیل باید بدانید که حضور در چنین مکان‌هایی نیازمند مدیریت صحیح و ضدعفونی دقیق و مکرر مکان است.

به منظور گندزدایی و ضد عفونی دقیق محیط آرایشگاه، همه افراد می‌توانند از خدمات ضد عفونی فوری استادکار استفاده کنند تا نگرانی کمتری از بابت شیوع بیماری‌های واگیر داشته باشند.

به منظور گندزدایی و ضد عفونی دقیق محیط آرایشگاه، همه افراد می‌توانند از خدمات ضد عفونی فوری استادکار استفاده کنند تا نگرانی کمتری از بابت شیوع بیماری‌های واگیر داشته باشند.

از طرفی در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز با کمتر شدن بیماری، استفاده از خدمات ضدعفونی آرایشگاه در کنار رعایت اصول بهداشتی و استفاده اصولی از مواد ضدعفونی کننده به طور مکرر در این مراکز موجب شد تا افراد بدون اینکه نگرانی داشته باشند، به آرایشگاه‌ها بروند.

در کنار کمک گرفتن از خدمات ضد عفونی فوری استادکار افراد باید بدانند که لازم است، هر روز با ضدعفونی دست و ابزارآلات مورد استفاده در آرایشگاه و رعایت اصول بهداشتی جلوی زنجیره انتقال بیماری را بگیرند.

در کنار کمک گرفتن از خدمات ضد عفونی فوری استادکار افراد باید بدانند که لازم است، هر روز با ضدعفونی دست و ابزارآلات مورد استفاده در آرایشگاه و رعایت اصول بهداشتی جلوی زنجیره انتقال بیماری را بگیرند.

به همین منظور استفاده از خدمات ضدعفونی آرایشگاه می‌تواند هم به کارکنان و هم مشتریان شما این اطمینان را بدهد که با ورود به آرایشگاه شما خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و همه لوازم و تجهیزات آرایشگاه به صورت تخصصی ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید در مورد خدمات ضدعفونی آرایشگاه در نظر داشته باشید این است که از آنجایی که در این مکان خدماتی برای پوست و موی افراد ارائه می‌شود، به هیچ عنوان نباید از مواد ضدعفونی کننده حساسیت‌زا همانند کلر برای ضدعفونی لوازم و مکان استفاده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۹ ، ۱۴:۰۴
اصغر رضایی گماری

مهم‌ترین ابزارهایی که برای ضدعفونی محل کار نیاز دارید

چه برای شروع ضدعفونی کل محل کار چه برای ضدعفونی کردن روزانه بخش و یا میز کار خاصی، باید یک سری لوازم و تجهیزات را فراهم کنید که بهتر است توسط کارفرما برای کارمندان تهیه شود تا مشکلی در روند ضدعفونی محل کار به صورت روزانه برای افراد نیز ایجاد نشود.

دستکش پلاستیکی یا لاتکس

ماسک تنفسی

پارچه میکروفیبر یا دستمال کاغذی

اسپری ضدعفونی کننده مناسب و یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده

کیسه زباله

۱۲ راهکار خانگی شستشو و ضدعفونی کردن خانه

ابزارهای مورد نیاز برای ضدعفونی محل کار | اصول ضدعفونی کردن لوازم اداری

برای شروع ضدعفونی محل کار همه افراد باید از دستکش، ماسک و یک دستمال و اسپری ضدعفونی کننده استفاده کنند. بهتر است برای ضدعفونی لوازم برقی ابتدا دستگاه را خاموش کنید و حتماً محلول ضدعفونی کننده را روی دستمال اسپری کنید و سپس سطح را ضدعفونی نمایید و صبر کنید تا کاملاً خشک شود. بعد از اتمام کار نیز باید دستمال را در داخل سطح زباله‌ درب‌دار بیندازند تا ویروس در محیط پخش نشود.

لیست لوازم و سطوح قابل ضدعفونی در فضاهای محل کار 

در هر محیط کاری به تفکیک نوع کار و وسعت ساختمان و افرادی که در آنجا مستقر هستند، تجهیزات و ابزارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور برای این‌که راحت‌تر بتوانید یک چک لیست برای ضدعفونی اداره و محل کار خودتان داشته باشید در این قسمت لیست جداگانه‌ای برای هر بخش در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید آن را با توجه به نوع کار خودتان انتخاب کنید و اقدام به ضدعفونی کردن نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۹ ، ۲۳:۳۸
اصغر رضایی گماری

کرونا منتشر شد ولی مجوز نداشت.

پاسخ پرسش مهر 21

#کاریکلماتور از 👇🏻

#لیدا_سلیمانی_رها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۹ ، ۲۳:۱۶
اصغر رضایی گماری

آیا در مورد پروتکل خرید چیزی شنیده‌اید؟

وقتی صحبت از پروتکل خرید می‌شود شاید برای ما در ابتدا کمی ناشناخته به نظر بیاید. اما پروتکل خرید در واقع همان رعایت طرح فاصله‌گذاری است که در ادامه به صورت کوتاه و مختصر به معرفی اصول آن می‌پردازیم:

استفاده از ماسک و شستن دستان، قبل خروج از خانه

استفاده از دستکش لاتکس و یا یک بار مصرف قبل خروج از خانه

عدم استفاده از گوشی همراه در داخل سوپر مارکت و مراکز خرید

رعایت فاصله حداقل 2 متری از دیگران

وارد نشدن به سوپرمارکت و یا مراکز خرید در ساعات شلوغ و پرتردد

انجام خرید برای حدود دو هفته از سوپر مارکت یا مراکز خرید

برنامه‌ریزی قبل از خرید و تهیه لیست موارد مورد نیاز

گذراندن حداقل زمان ممکن در سوپرمارکت‌ها

استفاده از مایع و یا ژل ضد عفونی کننده برای دستانتان به محض ورود به سوپر مارکت

گند زدایی دسته و چرخ خرید با محلول ضد عفونی کننده

دست زدن فقط به اجناس مورد نیاز در داخل سوپرمارکت

گند زدایی و ضدعفونی کردن دستان پس از اتمام خرید

استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد

دست نزدن به چشم، بینی و دهان در بیرون از منزل

انداختن ماسک و دستکش (به محض ورود به خانه) در داخل سطل زباله در‌دار

شستن دست‌ها به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون و گند زدایی کامل دستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۹ ، ۲۳:۳۳
اصغر رضایی گماری

ای کاش کرونا به جای بستن این همه مغازه، آدم فروشی را تعطیل می کرد.

اصغررضایی گماری

از نوشته های ادبی 

کاریکلماتور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۹ ، ۲۳:۲۸
اصغر رضایی گماری

برای شکست کرونا، هم دست شده ایم که به کسی دست ندهیم.

از نوشته های ادبی

کاریکلماتور

اصغررضایی گماری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۹ ، ۲۳:۲۲
اصغر رضایی گماری

ضدعفونی غذا، میوه و سایر خوراکی‌ها در این روزها که بیماری کرونا در جهان به سرعت در حال گسترش است و هر روز گزارش‌هایی از میزان مرگ و میر آن در سطح کلان داده می‌شود،یکی از دغدغه‌هایی است که ذهن ما را حسابی درگیر خود کرده‌است. اما همانطور که سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم اعلام کرده، تا به حال گزارشی مبتنی از ابتلا به کرونا از طریق مواد غذایی در جهان اعلام نشده است.

اما با توجه به سنگینی این ویروس و امکان تماس آن با سطح مواد غذایی مختلف، به هرحال ضدعفونی میوه و ضدعفونی خوراکی‌های باز و فاقد بسته‌بندی بسیار ضروری و مهم هستند. استادکار قصد دارد تا شما را در ابتدا با نحوه شستشوی سبزی و میوه‌ها از نگاه سازمان غذا دارو (FDA) در شرایط عادی آشنا کرده و سپس نحوه ضدعفونی غذاهای مختلف همچون خوراکی جات، میوه وسبزیجات در شرایط کنونی که ویروس کرونا همه‌گیر شده را با شما در میان بگذارد. پس با ما همراه باشید.

سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد نحوه شستشوی میوه و سبزیجات چه می‌گوید؟

استفاده از مواد غذایی تازه همچون میوه و سبزیجات همیشه بخشی از تغذیه و رژیم سالم غذایی بوده که موجب کاهش ابتلا به انواع بیماری‌ها، سرطان‌ها و…. می‌شوند و ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. اما توجه داشته باشید، میوه وسبزیجات همواره با خاک، کود و.. در تماس بوده و دچار آلودگی می‌شوند. سازمان FDA برای از بین بردن این نگرانی راهکار بسیار ساده‌ای ارائه کرده که شاید از خواندن آن در ابتدا تعجب کنید.

قبل از شستن میوه و سبزیجات ابتدا دستانتان را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. تمیز بودن دستان به قدری مهم و ضروری است که حتی در تماس با میوه‌ و سبزیجات تازه و آلوده نیز باید این مسئله رعایت شود.

توصیه های سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد نحوه شستشوی میوه و سبزیجات | روش های ضدعفونی میوه و سبزیجات در دوران شیوع ویروس کرونا

سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه اکید دارد که قبل از تماس دستان با میوه و سبزیجاتی که از بازار خریده‌اید، حتما آن‌ها را به مدت 20 ثانیه به صورت کامل بشویید.

میوه‌ها و سبزیجات را ابتدا با آب جاری به صورت کامل شسته و سبزی‌ها را با سرکه سفید ضد عفونی نمایید.

نحوه صحیح ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات در برابر ویروس کرونا | روش ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات از ویروس کرونا | بهترین و سالم ترین روش شستشوی سبزیجات

قبل از شستن سبزیجات پهن برگی همچون کلم و کاهو بهتر است برگ‌های بیرونی و یا آسیب دیده و پژمرده آن‌ها که با خاک در تماس مستقیم هستند را، از سبزی جدا کنید.

صیفی‌جاتی همچون سیب زمینی و خربزه که سطحی سخت و زبر دارند را باید با یک برس یا اسفنج کاملا شسته و تمیز کنید.

انواع مواد ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات | نحوه ضدعفونی پیاز و سیب زمینی | چطور سیب زمینی و پیاز را ضدعفونی کنیم

در هنگام خرید سیب‌زمینی باید دقت کنید که سطح آن دچار سبزی یا کبودی نباشند. اگر پس از شستن سیب زمینی متوجه سبزی و.. آن شدید، بهتر است که آن قسمت‌ها را از سیب زمینی جدا کنید.

در مورد میوه‌هایی مانند خیار، پرتقال و… پوست میوه را کاملا با دست بشویید، دقت کنید تمامی آلودگی‌ها از سطح آن زدوده شود. برای مصرف میوه‌هایی که دارای پوست هستند، حتما آن‌ها را با چاقو پوست بکنید.

میوه‌هایی همچون انواع توت‌ها نیاز به دقت بیشتر در تمیز کردن دارند. بهتر است آن‌ها را در یک کاسه ریخته و ابتدا آن‌ها را خیس کرده و سپس در زیر آب جاری بارها بشویید تا عوامل بیماری‌زا نیز کاملا از سطح آن‌ها پاک شوند.

بهترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی | بهترین روش ضدعفونی کردن میوه ها در برابر کرونا | محلول ضدعفونی کننده میوه و سبزی

شستن محصولاتی همچون توت فرنگی نیاز به دقت بیشتر دارد. توت فرنگی به علت تماس مستقیم با خاک، امکان آلوده شدنش بسیار زیاد است بنابراین برای تمیز کردن توت فرنگی باید آن‌ها را در یک کاسه پر از آب قرار داده و چندین بار بشویید.

اگر بخواهیم در مورد ضدعفونی غذاها بیندیشم، باید ابتدا در مورد انواع غذا یا در واقع مواد غذایی فکر کنیم. همان‌طور که می‌دانید مواد غذایی شامل میوه و سبزیجات، گوشت، خشکبار و… می‌شود. در ادامه نحوه گند زدایی هرکدام از گروه‌ها را به شما ارائه خواهیم داد.

اسباب کشی در روزهای کرونا

چگونه میوه و سبزیجات را در دوران شیوع کرونا ضدعفونی کنیم؟

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، میوه و سبزیجات بخش مهمی از مواد غذایی مورد مصرفی ما هستند و باید 3 واحد سبزی و 2 واحد میوه روزانه استفاده نمود.

تحقیقات نشان می‌دهد تا به حال گزارشی از انتقال آلودگی از طریق میوه‌ها داده نشده‌ است. اما همان طور که احتمالا قبلا هم شنیده‌اید، ویروس کرونا ویروس سنگینی است که بر روی اشیا مختلف می‌نشیند. بنابراین بهتر است ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات را با محلول‌های ضدعفونی کننده مختلف موجود در داروخانه‌ها و یا آنولیت جدی گرفت و آن‌ها را گند زدایی کرد.

اگر می‌خواهید درباره ماده ضدعفونی کننده آنولیت بیشتر بدانید، حتما مطلب مواد ضدعفونی کننده استادکار را بخوانید.

چگونه میوه و سبزیجات را در دوران شیوع بیماری کرونا ضدعفونی کنیم؟

به توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) در دوران قرنطینه بهتر است از مصرف سبزیجات خام دوری کرده و فقط از سبزیجات پخته استفاده نمایید.

سعی کنید فقط میوه و سبزیجاتی را انتخاب کنید که ظاهری سالم دارند. پس از خرید میوه وسبزیجات آن‌ها را در جایی خارج از خانه بگذارید. به گونه‌ای که در تماس با کودکان و یا اعضای خانه نباشد.

برای ضدعفونی میوه و یا سبزیجات آن‌ها را ابتدا با آب جاری کاملا شسته سپس درون محلول ضدعفونی‌کننده بریزید. بر اساس زمان مناسب اعلام شده در برچسب محلول، کار ضدعفونی میوه‌ یا سبزی‌ها را انجام داده و سپس آبکشی کنید و در سبد مخصوص بریزید.

برخی از میوه‌ها و سبزیجات را می‌توان خرد کرده و سپس تقسیم‌بندی نمود و در فریزر قرار دارد و در زمانی ‌که لازم است از آن‌ها در سوپ و… به صورت گرم و پخته استفاده نمود.

به یاد داشته باشید، تخته خردکن گوشت و سبزی شما باید جدا باشند و پس از استفاده باید ابتدا با آب و مایع ظرفشویی کاملا آن‌ها را شسته و با محلول‌های ضدعفونی کننده گند زدایی شوند.

طریقه صحیح شستن میوه و سبزیجات | مراحل ضد عفونی میوه و سبزیجات با آنولیت

هرگز کیسه میوه و سبزیجات خریداری شده را وارد منزل نکنید. پس از اتمام ضدعفونی میوه و سبزیجات، کاسه و سینک را ضدعفونی کنید.

هرگز میوه و یا سبزی ضدعفونی نشده را درون یخچال قرار ندهید. پس از اتمام کار ضدعفونی میوه‌‌ها و سبزیجات و قرار دادن آن‌ها در یخچال و فریزر، درب یخچال و دستگیره‌ها را حتما ضدعفونی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۹ ، ۲۳:۲۷
اصغر رضایی گماری